Letno poročilo 2012

Tržne in prodajne aktivnosti na trgih jugovzhodne Evrope

V Makedoniji je družba One uvedla novo storitev mobilnega interneta z veliko količino vključenega podatkovnega prenosa v paketih. Predplačnikom mobilne telefonije so ponudili storitev DzaBest z najcenejšo predplačniško SIM kartico. Storitev so podprli s popolno komunikacijsko kampanjo, osredotočeno na ključne ciljne interese, življenjski slog in želje potrošnika.

V naročniškem segmentu so ponudili več novih, privlačnih promocij pri dolgih klicih, na področju SMS in MMS interneta ter mobilne komunikacije s prenosom podatkov do 14,4 Mbps hitrosti. Ugodnosti so ponudili za nove naročnike, pri podaljšanju naročniških razmerij, prvič pa tudi za praznično obdobje.

Na segmentu fiksne telefonije so uvedli novo akcijo, ki ponuja brezplačne pogovore z dvema ali tremi izbranimi fiksnimi številkami. Promocijo trio paketa (fiksna govorna telefonija, internet in TV) so podkrepili s ponudbo za vse nove naročnike, ki so prejeli Boom TV komunikator brezplačno.

Družbi One in Digi plus multimedija sta povečali poslovne prihodke za 7 % v primerjavi z doseženimi v letu 2011. Za petino so bili višji medoperaterski prihodki, ki v strukturi zavzemajo dobro tretjino vseh poslovnih prihodkov. V mobilnem segmentu se nadaljuje ostra konkurenca in cenovna občutljivost ter prehajanje uporabnikov.

Na Kosovu je Ipko na področju mobilne telefonije uvedel več pomembnih novosti. Program Pika je prvi na točkah temelječ program zvestobe na Kosovu za zasebne uporabnike. Vpeljal je tudi hey! pse po pret?, podblagovno znamko, namenjeno mladim med 16. in 28. letom, ki predstavljajo največjo skupnost na Kosovu. Hkrati je hej! celovita platforma, ki pokriva angažiranost in zabavo mladih skozi namenski portal in stran Facebooka ter s posebej razvitimi aplikacijami. Za nove naročnike je predstavil ponudbo 1000, ki omogoča brezplačne minute pogovorov, SMS-ov ali prenosa podatkov.

Na področju širokopasovnih storitev so predstavili največjo hitrost interneta na trgu za rezidenčni segment z dvema dodatnima internetnima paketoma. Razširil so tudi ponudbo digitalnih televizijskih paketov z možnostjo trimesečne naročnine za Premium HD in pakete DUO Premium HD, ki vsebujeta več kot 100 kanalov. Na osnovi povpraševanja kupcev so ponudbo nadgradili s turškimi kanali.

Družba Ipko je ustvarila 69,5 milijona evrov poslovnih prihodkov, kar je za 1 % pod doseženimi v letu 2011. Nižji so prihodki dohodnega mobilnega prometa, pa tudi prihodki širokopasovnih storitev. Pri prvih so poglavitni vzrok alternativni načini komuniciranja (Skype, Viber, ...) in čedalje več omrežij WiFi (kavarne). Razlog za upad širokopasovnih storitev je predvsem tržna agresivnost konkurentov, ki ponujajo večje hitrosti za isto ceno. Pozitivno je, da narašča število naročnikov mobilnih storitev in to na trgu, kjer je večina uporabnikov predplačnikov.